Kundens ansikte utåt

Trabés förare har fler kundbesök än kundens säljare. Föraren är kundens ansikte utåt och därmed en nyckelperson och ett viktigt konkurrensmedel. – Vi ska vara en bidragande faktor till ökad försäljning, konstaterar Leif Forsell som har jobbat som chaufför på Trabé i 14 år.

Leif Forsell är ständigt ute på de mellansvenska vägarna. Han kör tre rundor hos 15 kunder i veckan. Liksom alla Trabés förare är han kundens representant ute på fältet. Vikten av att tänka på detta är något som alla chaufförer får noga inpräntat i sig från första dagen på företaget. – Vi är kundens ansikte utåt och därmed nyckelpersoner och ett viktigt konkurrensmedel. Om kunden är nöjd med hur vi har utfört leveransen så berättar de det för vår uppdragsgivare. Då blir även de nöjda och fortsätter att anlita oss. Det är enkelt.



Leif Forsell trivs med sitt jobb. Han uppskattar särskilt relationerna till kunderna.
– Många kunder blir som kompisar, man håller reda på födelsedagar och så.

Tel 08-754 35 00
order@trabe.se